+316 410 44 151 eva@stickyservices.nl

Gemeente Amsterdam, Zuidas – pitch, copy, tone-of-voice

Gemeente Amsterdam, Zuidas – pitch, copy, tone-of-voice

Vraag: De Zuidas gaat de aankomende jaren op de schop. Daarom wilde de gemeente Amsterdam, afdeling Zuidas, een nieuwe identiteit, een nieuwe website en een daaraan gelieerde campagne zodat omwonenden en andere gebruikers van het gebied weten wat ze te wachten staat. Ik schreef een pitch uit vanuit de gemeente en rolde uiteindelijk samen met het winnende bureau Fabrique deze nieuwe identiteit verder uit. Dit uitte zich onder andere in het schrijven van campagnecopy, een nieuwe tone-of-voice en een workshop voor alle werknemers van de gemeente Amsterdam op de Zuidas

Concept: Perspectief in Zuidas

De komende jaren is Zuidas het decor van hijskranen, bouwputten, omleggingen en betonmolens. Want Zuidas groeit door, van zakendistrict tot stadswijk, waarin werken, wonen, reizen en recreatie samengaan. Voor de een is het een lonkend perspectief, voor de ander iets waar je tegenop ziet.

Tijdens de werkzaamheden is Zuidas het aanspreekpunt voor alle betrokkenen, van omwonenden tot bedrijven. Wij geven antwoord, gaan de dialoog aan, verstrekken informatie en verbinden partijen en mensen aan elkaar. Zodat we overlast in perspectief kunnen zetten en bij alle partijen begrip kweken. uiteindelijk is eerlijk en helder communiceren een voorwaarde om met elkaar te kunnen praten.

 

Schermafbeelding 2017-08-09 om 09.42.21

Skills

Posted on

July 9, 2017